Ce este frumusetea?

A trecut ceva vreme de cand nu am mai scris in micul meu jurnal. Vremurile s-au schimbat.  Am lasat in urma lumea mica e bebelusilor si am descoperit lumea fascinanta baietilor. Desi peste doua luni fac trei anisori, inca port pampersi, spre disperarea mamei, care nu stie cum sa ma mai motiveze, sa renunt la ei. Cu toate astea ma consider un baiat mare, iar uneori chiar un urs mic sau un lup mare (cand vreau sa il manac pe ursul de tati).

Ma intereseaza foarte mult lumea si ma aplec cu cea mai mare seriozitate peste rosturile ei, incercand sa aflau pana in panzele albe de ce se intampla tot ce se intampla. Imi place atat de mult sa ii pun lui mami rabdarea la incercare cu intrebarile mele. Dar eu cred ca e un bun exercitiu si pentru ea sa isi mai aminteasca unele lucruri. Sincer, sunt de-a dreptul revoltat cand o vad cum sta pe ganduri ca sa imi raspunda la ce le mai banale intrebari.

Sa va dau un exemplu. In drum spre gradinita, unde mai tot timpul stam in trafic in blocaj, avem fel de fel de discutii. Intr-o zi am intrebat-o pe mami de ce se renoveaza blocurile. Ea mi-a spus ca incearca sa le faca mai frumoase. Eu am fost foarte contrariat pentru ca mie mi se pareau frumoase. Mami transpirase incercand sa imi explice de ce un bloc vechi e urat, iar unul renovat e frumos, ca  mie mi se pareau amandoua la fel de frumoase, ba cel vechi, chiar arata mai interesant cu tonurile lui de gri, decat cele renovate cu tonurile tipatoare. Pentru ca am vrut sa imi fie foarte clar cum e cu frumusetea am inceput sa ma uit pe geam si sa o intreb pe mami despre lucruri si oameni, care sunt urati si care frumosi si de ce, ceea ce pus-o pe mami intr-o mare incurcatura.

Eu: „Uite piata mami, asta e frumoasa?”

Pauza de gandire profunda…

Mami: „Pentru o piata arata destul de bine”

Voi ati inteles ceva? Cred ca si mami si-a dat seama ca a intrat pe un teren accidentat, caci, tragand aer in piept, mi-a spus in final:

„Uite, adevarul e ca frumusetea e un lucru subiectiv, adica ce imi place mie, e posibil sa nu iti placa tie. Daca tie iti place un lucru, inseamna ca pentru tine e frumos. Deci daca tie iti plac blocurile vechi, inseamna ca pentru tine sunt frumoase. ”

Am simtit o mare usurare, ca am libertatea sa spun ce mi se pare mie frumos si ce nu. Prin urmare, desi o iubesc foarte mult pe Rodica, bona mea, i-am spus lui mami ca din punctul meu de vedere e urata, desi mami o considera frumoasa. Cu toate ca stiu ca mamei ii place foarte mult de Letitia, colega mea de la gradinita, i-am spus ca eu o consider urata, in schimb, de Caterina imi place. Si mami o place pe Caterina. E frumos ca macar din cand in cand sa ne mai potrivim la gusturi, dar desigur, asta nu are nici o importanta.

Lasă un răspuns

